Sunday, March 24, 2013

Common Issue :)

I don't know how to start tp aku rasa aku nak cakap pasal sesetengah manusia ni yang berfikiran kolot , when I'm talking about communication mesti nak jwb "takkan nak call, sms, jumpa 24hours bla3".. Eh stupid nya kau ni . Cubalah rasional sikit , ada ke aku mention suruh call , msg jumpa bla3 24hours? takde kan.. so how come you come out with that kind of answer ? gila ke apa ! Kau ada otak fikirlah cara how to keep the relationship close , how to make the distance nampak dekat ? too many ways lah...

As example di twitter kau boleh je "Hey busuk buat apa?" itu pun dah kira komunikasi . Tak perlu la merumit2kan keadaan , jangan ingat komunikasi tu kene panjang lebar mcm buat karangan . Just say "Hai, what ya doing" pun boleh...or "Hai, saje singgah . harap kau baik2 saja"...SIMPLE kan ?

Like di fb , favorite & retweet di twitter pun salah satu method jugak . tak perlu komen apa2 pun just like saja , so tuan empunya badan tgk , dia tahu yang kau prihatin tentang dia...kau update psl dia.

Lastly aku nak nasihatkan golongan yg low minded ni , please jgn over2 fikir psl 24h , apa2 je 24/7 . Eh kau ingat aku takde keje lain ke nak chat , calling2 , hangout ngan kau 24h ? Bnyk lg benda lain aku nk fikir nak buat , just think cara simple untuk mengeratkan silaturahim....ok cool :)

Sunday, December 2, 2012

Again & Again :(

Dipulaukan , 1st time dalam hidup aku rasa begini . Rasa Dipulaukan !! Adakah Aku Ini Menjengkelkan ? Kalau Ye , Bantulah Aku Perbetulkan Mana Yang Silap . Aku Manusia Biasa Tidak Sempurna . Jangan Kerana 1 Kesalahan Semua Kebaikan Aku Terhapus . Setelah Sebulan Melalui Pengalaman Pahit Ini , Akhirnya Aku Ambil Keputusan Nekad Pergi Dari Dunia Mereka . Tiada Guna Merayu Lagi . Yang Pasti Hati Ini Telah Kamu Sakiti :(

Tuesday, August 28, 2012

Kenapa ?

Persoalan ini selalu bermain diminda ? Kenapa PERSAHABATAN selalu dibayangi KEKASIH ? Kenapa . Kenapa & Kenapa ? Siapa Lagi Penting Dlm Kehidupan selain Keluarga ? SAHABAT ataupun KEKASIH ? Tp Kenapa Manusia Lebih Memilih Kekasih Lebih Dari Sahabat ? Mereka Sanggup Melukakan Hati Sahabat Demi Menjaga Hati Kekasih ? Mereka Selalu Mengutamakan Kekasih , Selalu Mengorbankan Sahabat Demi Kekasih . Inilah Perjalanan hidup aku setiap kali aku mempunyai sahabat . Aku Perlu Berkorban Demi Kekasih Mereka . TO BE HONEST , aku tak pernah PEDULI sahabat aku nk kaple dgn sapa2 pun . Dan aku TAK PERNAH AMEK TAW pasal SAHABAT AKU & AWEKNYA . Bukan sbb aku jeles ke atau seangkatan dgnnya TAPI ITU HAK SAHABAT AKU , suka hati dialah nak bercinta dgn siapa pun , nak buat apa ke ? TIADA KAITAN PUN DGN AKU . Tapi yg menjadi persoalan disini , kenapa MENYUSAHKAN & MELUKAKAN HATI aku kerana KEKASIH ? Kalau aku tak pernah INTERFERE dalam hubungan percintaan korang kenapa AWEK korang nak interfere dlm persahabatan aku dgn KEKASIH mereka ? Aku Tak Pernah Melarang SAHABAT aku dari keluar dating , tgk muvee & seangkatan dgnnya . Aku Tak Pernah KONGKONG sahabat aku . Sbb Aku Tahu Dimana Tempat Aku . Tapi Demi Awek Korang Sanggup Suruh Aku Wat Itu Wat Ini . Sbg contoh if aku update status melibatkan SAHABAT aku , then awek kau dtg komen (tak puas hati) . Kau terus PM (private msg) aku , suruh DELETE status ? What the F ? Apa Salah Aku ? Kalau Awek Kau Tak Suka Apa Kaitan Dengan Aku ? Seperti Juga Klu Aku Upload Gambar , if your girlfriend don't like it u ask me to delete . Sume Demi Awek . Dah Aku Mcm Mana ? Selama Ni Aku FOLLOW je arahan SAHABAT , sbb apa ? Sbb Friendship Rules . SAHABAT SEJATI SAHABAT YANG MAHU MENGERTI , so everytime this happened aku je yg perlu mengerti . Kegembiraan aku diragut begitu saja ? Dah la fed up . Dari dulu lagi mmg persahabatan aku dibayangi kekasih . entah apa2 entah . Bukan Aku Doing Something Yg Meretakkan Hubungan Kau Orang pun . Bukan AKU BLOWJOB pakwe korang pun . STUPID Girlfriend mmg mcm ni !! Sial~

*baru jd KEKASIH belum jadi BINI . phuiiii~

Tuesday, July 24, 2012

Chinese Wedding :)





First time in my life , I'm attending Chinese Wedding Party . I dunno how to describe the party but i enjoy every moment there , especially when they keep change the foods in the table . Some of them are singing , bla3...here i attached some picture at the party :)






Sunday, June 24, 2012

I'm BACK ~

Ouch , its been a long time I'm not updating this blog since last year . It's not because i don't have time but i don't have an idea , a topic to write about . Now I'm back but i still don't have a topic . Oh i remember , i have something to inform you guys , i already send my resignation letter . I don't have specific reason , but i just feel like to resign , I'm sick of my current job environment especially their management . So stingy ! So Selfish!  Okay I'm finish~

So wait for my next post . Hopefully today is the new beginning of my blog . hehe :)

Friday, August 26, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. 25 & 26


Semakin lama semakin takda masa aku nak update blog
pasal bulan ramadhan ni .
Dah hari2 balik kerja 11.30 malam .
Wa letih la brader :p

Ok la straight to the point
ramadhan ke 25
aku berbuka dibumbung [ rooftop ]
mmg syok la
saksikan pemandangan sekitar bandar kuantan .
apatah lagi ada org belanja NASI BERIANI
fuhh . kenyang siot .
hehe

Ramadhan ke 26 lak
aku berbuka didlm office .
di pantry !
1st time berbuka dlm office :D
tade geng la
b'2 je td
aku makan NASI MINYAK

k lah itu je
BYE !

Wednesday, August 24, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. 23 & 24


Combine lagi !
Hahaha
Ok la Ramadhan ke 23
aku berbuka dirumah !
aku tak makan nasi waktu berbuka tu .
aku makan tauhu sumbat & popia yg mak aku beli
smpai penuh perut ! air kelapa plak tu
lagi la bertambah2 aku minum
ikut nafsu .
huhu

Ramdhan ke 24 plak
mmg boros la aku ni !
aku beli air soya cincau 2 dah rm4
agar2 pandan santan tu rm2
tom yam ayam 3.50
nasi putih rm 1
air bandung lg rm1.5
so sume skali td rm12 !
mcm ari biasa plak ...
ya ALLAH ! borosnya aku ...
dosa2
hmm

:(

Monday, August 22, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. 22 !


Hari ini aku bercuti !
So disiang harinya aku mengecat rumah .
Dlm kul 3.45 aku gerak ke town !
Nak shopping baju raya !
Nak berbuka puasa di KFC !
Nak Berkaroke .
Hehe .

So aku pergi ke
EAST COST MALL ( shopping & berbuka puasa ) !
dan KUANTAN PARADE ( karoke )
mmg best & seghonok !

Menu :- Dinner Plate sajo !

Air :- Mountain Dew :D

Ok bye

Sunday, August 21, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. 20 & 21


Untuk ramadhan ke 20 & 21 ni
aku combine skali la .
sbb aku tak banyak benda nk share .

SO ramadhan ke 20
aku berbuka dirumah .
Aku tak makan nasi pun .
Aku makan kopok lekor je & Bihun
Air spt biasa la SUNQUICK !

Ramadhan ke 21 plak
aku makan kat warung ngan kwn2
aku order nasi goreng kampung & air SUNQUICK
je la !

OK guys !!
tu je la
:D

Friday, August 19, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. S.e.m.b.i.l.a.n.b.e.l.a.s.~ !

Hari Jumaat !
Walaupun letih .
Aku gagahkan jua diriku .
Demi mencari sesuap nasi

So hari ini berbuka diwarung shj
masakan panas !

Menu : Nasi Cowboy ( Bujang ) + Tom Yam Ayam

Air :- Sunquick + Soya Cincau ( spare )

Itu je lah !!
Jimat
:D

Thursday, August 18, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. L.a.p.a.n.b.e.l.a.s.~ !


Khamis ?
Aku FULLDAY hari ini
dlm seminggu tu sehari je morning
yang lain NOON atau FULL
dah sah2 balik malam
kul 11.15 !
OUCH`

Takpelah , dah itu je rezeki aku .
Klu memilih kerja , tak bekerja plak aku an .
Janji hujung bulan duit masuk
:D

Menu :- Kuey Teow Tom Yam

Air :- Sunquick + Soya Cincau ( spare )

Keropok Keping rm1 je !

K Lah , itu je :)

Wednesday, August 17, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. T.u.j.u.h.b.e.l.a.s.~ !


Fuhh penat gila hari ini !!
Ramai gile org !!
Walaupun aku Penyelia , tp aku harus membantu
department lain jugak . So aku jd cashier la td .
Ta benti2 customer bayor .
beratur punyalah panjang .
Aduh LETIH2 !!

Hm arini berbuka puasa b'2 je .
cam dating plak .
hehe !
Bukak ngan membe !
dia nk belanja makan kan !
So aku serahkan pd dia ajelah menu
dia belanja kan !!
So dia order utk aku Nasi Goreng Daging Merah & Sunquick !!
Jimat duit aku arini
:D
THANKS AKIM KIM !!

Yang penting aku pesan air soya cincau kat org !
Wat spare ! takut dahaga
kan ramai customer
:D

BESTNYA tgk org shopping raya !!
Korang dah shopping raya ke ??
AKU BELUM !!
:(

Tuesday, August 16, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. E.n.a.m.b.e.l.a.s.~ !


Hari ini aku off day !
Pelikkan ??
Orang lain cuti sabtu & ahad
tp aku selasa !!
itulah padahnya bekerja di Pasaraya :D

Memandangkan aku cuti , aku pun dgn rajin lah m'buat dessert
aku wat agar2 pelangi .
itu je ! hehe

Menu : Nasi Putih + Ikan Percik + Sayur Air

Air :- Sirap + Watermelon + Tea O

Dessert :- Agar2 Pelangi

OK !
itu je
:D

Monday, August 15, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. L.i.m.a.b.e.l.a.s.~ !


Ini Kali ke-2 aku berbuka dipadang MPK
tp kali ini aku betul2 bersila dipadang
dikelilingi beratus2 umat islam
yang turut bersama mahu berbuka .
Pemandangan senja & Masjid Negeri yang chantek !

Tp kali ini aku tidak banyak berbelanja .
aku hanya membeli kuey teow
dan air soya cincau shj !
eh lupa air jambu batu juga .
( spare )

hehe . gmbr ada
tp aku malas nk upload !
k lah , that's all

Sunday, August 14, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. E.m.p.a.t.b.e.l.a.s.~ !

AHAD ?
Berbuka di Rooftop bersama kawan2 seperjuangan !
Hari ini aku diduga oleh pelanggan yang kurang siuman !
Tapi tapelah terserah kamu deh !
kamu siapa ??
Ada aku kesah !!

Menu :- Nasi Beriani Ayam Boxing

Air : Tembikai

Dessert :- Kopok Lekor ( dessert kah ?? )

OK Lah . Jum tidorr
Hahaha

Saturday, August 13, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. T.i.g.a.b.e.l.a.s.~ !


Sedih tp gembira sbb arini balik kerja Kul 6 !
Bulan ramadhan ni , hanya hari sabtu je aku morning :(
hari2 lain tu paham2 je lah kan
balik kul 11.15 p.m
HARAP MAKLUM !
inilah hakikat bekerja di pasaraya
Redha :D

SO ari ini berbuka di rumah bersama keluarga .
Tiada apa yang menarik pun .
Bcoz hanya b'3
me with my parents !
yang lain ntah kemana .
adik bongsu tak pose . OPPSS
hahaha

Menu : Nasi Putih + Ayam Kicap + Telur Kurmak + Sayur Campur

Air :- Tebu + Bandung + Cendol

Kuih :- Sagu ( Beronok ) + Bubur Kacang Hijo

K lah ! That's ALL

Friday, August 12, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. D.u.a.b.e.l.a.s.~ !


Hari Jumaat yang memenatkan tapi
menyenangkan ! :D
Aku berbuka puasa di warung PATAMA ,
masakan panas la .
Kali ini over budget aku belanja !
Sbb sebelum tu aku turut ke bazar membeli
juadah ringan utk dimaman selepas berbuka :D
Aku beli keropok lekor rm4
air tebu rm2

Menu :- Nasi Putih + Telur Dadar + Sambal Belacan + Tom Yam Ayam
RM6

TOTAL = RM12 ! kan over tu
hmm :p


Thursday, August 11, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. S.eb.e.l.a.s.~ !


1st time berbuka dipadang MPK
Berhadapan Masjid Negeri Pahang .
WOW - mmg speechless lah
ramai gila lautan manusia .
spt ada FIESTA !
spt JOM HEBOH rasanya .
kan bagus klu manusia berganding bahu spt ini !
aman negara :D

Menu :- Kuey Teow Kawah

Dessert :- Kopok Lekor

Air :- Kelapa

Itu je lah utk hari ke-11 neh !
Esok nak pergi mana plak ??
Wait & See
:D


R.a.m.a.d.h.a.n. S.e.p.u.l.u.h.~ !


Berbuka di warung Patama !
Bersama2 teman-teman ...
Tp Kurang bernasib baik apabila hujan turun
dengan lebatnya !
Nak tak nak terpaksa la redah .
Klu tidak Lateness la punch card
Abes basah kuyup
:(

Menu :- Tomyam Seafood , Telur Dadar ,
Ayam Goreng Kunyit & Sambal Belacan :)

Dessert :- Puding Cocktail

Air :- Sunquick Orange Lagi :p

OK NEXT!
haha


Tuesday, August 9, 2011

R.a.m.a.d.h.a.n. S.e.m.b.i.l.a.n.~ !


Berbuka dirumah !
Memandangkan aku cuti kan ...
On9 je la hari ini ..

Menu :- Mee Curry

Dessert :- Buah Melaka , Butir Nangka , Roti Jala

Air :- Sunquick

OK la , esok kerja...
nak bwk puding cocktail la
:D