Saturday, April 9, 2011

S.e.m.a.l.a.m.!


Aku membuang waktu di mapley ( mamak ) bersama teman, sedang leka berbual, aku terpandang 1 meja dimana 3 orang lelaki sedang bercium pipi...( ala - ala perempuan apabila bertemu kawan perempuannya ) . Oh apakah itu ? Lantas aku memberitahu temanku untuk menyaksikan adegan itu..maka ketawalah temanku apabila menyaksikannya...aku tertanya-tanya? Apakah rasional nya melaga pipi di tempat umum? Apa yang mereka cuba buktikan? Temanku menyapa, mungkin mereka mengamalkan budaya masyarakat ARAB..dimana lelaki apabila bertemu sahabat lelakinya melaga pipi untuk mengeratkan silaturahim ! atau mungkin mereka memang golongan Nabi Luth ! Aku bukan pelik sebenarnya...cuma karakter ketiga-tiga lelaki itu tidaklah seperti "gay boy".. tapi lebih kepada lelaki sejati...tetiba aku teringat tentang 1 persatuan ini yang mengamalkan budaya islam sejati...adakah mereka anggota kumpulan itu ? Wajarkah kita di Malaysia mengamalkan budaya ARAB? Jika diikutkan rasionalnya..tidak SALAH..tapi fikiran sempit masyarakat kita,
1st IMPRESSION
mereka! Pasti kata "GAY!"..
kann? Jadi tepuk dada tanya selera? Persoalan kepada anda semua?

"Sanggupkah anda melaga pipi dengan teman-teman anda?"

No comments: