Sunday, March 24, 2013

Common Issue :)

I don't know how to start tp aku rasa aku nak cakap pasal sesetengah manusia ni yang berfikiran kolot , when I'm talking about communication mesti nak jwb "takkan nak call, sms, jumpa 24hours bla3".. Eh stupid nya kau ni . Cubalah rasional sikit , ada ke aku mention suruh call , msg jumpa bla3 24hours? takde kan.. so how come you come out with that kind of answer ? gila ke apa ! Kau ada otak fikirlah cara how to keep the relationship close , how to make the distance nampak dekat ? too many ways lah...

As example di twitter kau boleh je "Hey busuk buat apa?" itu pun dah kira komunikasi . Tak perlu la merumit2kan keadaan , jangan ingat komunikasi tu kene panjang lebar mcm buat karangan . Just say "Hai, what ya doing" pun boleh...or "Hai, saje singgah . harap kau baik2 saja"...SIMPLE kan ?

Like di fb , favorite & retweet di twitter pun salah satu method jugak . tak perlu komen apa2 pun just like saja , so tuan empunya badan tgk , dia tahu yang kau prihatin tentang dia...kau update psl dia.

Lastly aku nak nasihatkan golongan yg low minded ni , please jgn over2 fikir psl 24h , apa2 je 24/7 . Eh kau ingat aku takde keje lain ke nak chat , calling2 , hangout ngan kau 24h ? Bnyk lg benda lain aku nk fikir nak buat , just think cara simple untuk mengeratkan silaturahim....ok cool :)

No comments: