Tuesday, December 30, 2008

K.e.g.a.g.a.l.a.n.~!!

Tiada ku sangka tiada ku duga...Persahabatan yg dijalinkan akhirnya menemui kegagalan...bak kata pepatah Melayu..."Ku sangkakn panas sampai ke ptg rupanya hujan ditengahari" Biarlah sebab musabab nya aku simpan dlm hati..aku ingatkan semakin lama b'kwn semakin kukuh berdasarkan sikap masing² yg sentiasa memberi & menerima..Ternyata aku silap...Mmg benar "Manusia Berubah"...Dan semua ini mmg SALAH aku..aku yg bodoh..BUTA~! kerana terlalu PERCAYA pd prinsip Persahabatan... adakah aku silap dalam memilih sahabat?? ataupun mmg BADI aku setiap kali m'punyai sahabat baik pasti kecundang ditengah jalan akibat muncul insan lain.. & perubahan sikap yg begitu mendadak....paling TERUK aku tetap SAMA KEKAL tidak BERUBAH.. aku pun x taw kenapa..tp skali aku da ckp die "BFF" aku smpai mati la aku layan die dgn sebaik mungkin.. tp sayangnya layanan baik itu tidak pernah cukup.. ataupun terlebih cukup smpai bertukar menjadi RACUN.. kenapa semua ini terjadi.. bukan mudah tuk aku hadapi semua ini.. ye la..da selama ini ssh senang suka duka dll dikongsi b'sama ingat senang nk lupakan sume tu... ni sedikit ayat yg dipetik dari website:-

"Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ..."

sumpah ayat diatas mmg kene dgn aku... smpai mati pown aku xkn lupa...krn t'lalu sukar..aku cuba b'tahan & b'sabar.. ini 1 ujian wat aku.. ujian yg t'lalu berat...

ntah kenapa aku sntiasa "EXCITED" didlm Persahabatan.. xkire la die "BFF" ke "CLOSE FRENZ" ke or kawan bese ke pasti aku cuba memberikan yg terbaik..sehinggakn kadang² ada yg salah (tafsir/paham) kebaikan aku mungin ini sifat semulajadi ku...tp xpe la..ALLAH Maha Adil.. papepown aku gak yg BERSALAH.. kerana t'lalu mengharap.. biarlah kali ni aku GAGAL.. Dan Aku b'harap 1 hr nnt aku b'jaya temui sahabat sejati yg btol² terima aku seadanya & tidak akan meninggalkan aku wlpn die da kaple ke kawin ke..b'shbt sehingga ke surga...

Dan kepada teman2 rapat ku.. terima kasih wlpn anda tidak dpt b'sama aku selalu..wlpn kita jarang berhubungan... tapi segala jasa baik korang akan aku kenang smpai mati..

Kepada yg berkenaan smoga anda gembira dgn jalan yg anda pilih.. semoga berbahagia & berjaya hendaknya..amin..

*BFF - best frenz forever

2 comments:

aidil dbahri said...

sumtime,be a negative thinker can kill ur self..erhmm..

countess_anne said...

telah DIA tentukan yang paling baik untuk kita..
telah DIA suratkan yang paling indah utk kita..
telah DIA hamparkan yang paling bahagia utk kita..
tapi.. bukan dengan mudahnya DIA memberi segala nya pada kita.. selalunya DIA akan dahulukan dengan ujian dan keperitan.. agar bila saatnya segala keindahan kebaikan dan kebahagiaan itu kita kecapi kita akan lebih menghargainya.. sesungguhnya sahabat bersabarlah.. suatu hari nanti kau akan temui kebahagiaan untuk mu...