Tuesday, April 21, 2009

B.r.o.k.e.n. H.e.a.r.t.!

hati aku dilukai!ini kisah sepanjang hidup...kisah yg sentiasa akan berulang selagi nafasku belum berakhir...kisah ini universal..tiada istilah 'gender' didlm cerita ini..selagi aku b'gelar kawan, teman, sahabat kepada seseorang...pasti aku akan terus dilukai & terluka...setelah kau menjadi sebahagian dari kehidupan aku... setelah aku mula menyayangi kau....pasti ada 'sesuatu' yg datang meretakkan perhubungan itu...apa guna aku jujur..aku ikhlas..aku setia...??akhirnya aku yg terluka...! bukan mudah menghadapi situasi ini..hny tuhan shj yg taw betapa sakitnya hati ini...yg plg aku benci ttg diri aku...aku tidak pernah serik!setiap kali muncul seorang insan yg b'gelar kwn, teman, shbt..aku pasti meletakkan kepercayaan, kejujuran & kesetiaan..sehingga 1 hari nnt aku dilukai lg...ia akan berulang sehingga nafasku t'henti..inilah harga yg perlu dibyr dlm mencari erti sebuah persahabatan! terima kasih krn memberi aku peluang menjadi kwn, teman, sahabat...nasihat aku kepada kau...jika kau tidak mampu mengotakan janji tidak mampu b'pegang pada kata2 manis yg ditaburi...janganlah kau mengungkapkannya....kerana setiap janji & kata2 maniskau pasti akan melukai seseorang apabila kau memungkirinya @ meninggalkannya...

p/s: cuba kau berada ditempat aku :D

3 comments:

BadekGonzalez said...

as hard it is to read...
mmg kawan makan kawan
bukan senang carik kawan
bukan susah carik lawan
zaman skang, every man is for himself
setiakawan hanay mainan mulut
xtahu mngapa,ttapi,
yg baik akan brkawan ngn yg jahat
ujian sntiasa dtg pd yg ikhlas
namun
bala akan dtg pd yg munkar
...
...
teruskan niat baik
kekalkan berbuat baik
n, lastly, tawakal

u have lived for more than 20 years
it wont be so hard to live for another day

hiffi salang said...

kesabaran mengatasi segala2nya ok.
layan lagu Pada Cintanya n ro akan tenang nanti k

hiffi salang said...

kesabaran mengatasi segala2nya k
layan lagu Pada Cintanya
bro akan cool nanti