Monday, July 13, 2009

D.i.s.k.r.i.m.i.n.a.s.i.~!

lately aku bnyk tulis dlm bhs melayu..tahla..aku mls nk b'pk memerah otak yg da lama xb'fungsi neh..but dis is not kene mengena wit da topic..okey! hahaha..

aku xpaham la mcm mane bley wujud diskriminasi neh..cam lagu BUNKFACE "diskriminasi menjatuhkan aku"...aku nk cite tp cam xkene plak..ye la sbb ni melibatkan reputasi aku..cewah..hahaa..tp bg aku xpatotla ada diskriminasi..coz sume manusia sama jerk pd Tuhan xkire la ko ensem ke, kaya kew...gagah perkasa kew..si lembut kew...yg bezakan kita cuma amalan dunia & akhirat shj...bukan mau b'khutbah tp itulah hakikatnya..

topik ini lebih kepada memilih kwn la..seperti aku jgk, aku mmg memilih tp bukan dr segi rupa paras @ harta..tp hati budi..aslkan kau baik hati..ikhlas jujur..amanah sume sifat baik la aku ok jerk wlpn ko tu si lembut kew..hodoh kew.."G" boy kew..aku kwn jerk!

adalah sesetengah kwn2 aku neh..dieorg xsuka aku b'kwn ngan golongan2 itu..mereka kata nnt aku t'jerumus la...rosak la...apa la...kenapa la korang neh nk pk bukan2.??? dieorang pun ada hati & perasaan..xkan aku nk ignore jerk..yg plg best b'kwn ngan mereka..mereka straight 2 da point..xhipokrit...kelakau...da most important is mereka "PEMBERSIH"....ala kau yg b'lagak tu da la "PENGOTOR"...mls nk cite lebih...well aku knal kau better! sebuk je dlm hal aku..sukati aku la nk kwn ngan sesapa...aslkan aku tahu jaga diri...ye idok??

bukan nk kata aku ni baik sgt..tp tah la...aku xkesah pun kwn ngan sape2..janji gud behavior & attitude..sekurang2 nya aku xdiskriminasi....tepuk dada tny selera..!

No comments: