Monday, September 20, 2010

I.n.s.a.n.2~!!


Dalam kehidupan aku ini..hanya ada 2 kategori manusia yg penting!!
i. keluarga ii. sahabat
tp kini apa yang aku nampak hny keluarga shj yg ada utk aku!!..mmg benarlah famili sentiasa ada utk kita tidak kira dimana shj..apa jua perkara sama ada baik atau buruk; masalah.penyakit.musibah.yg dtg menimpa..keluarga sentiasa disisi...itu tidak dpt dinafikan lg..jd aku tidak mahu berbahas psl keluarga krn sudah sedia maklum peranan keluarga!! sudah mmg kenyataan kot keluarga adalah segala2nya!! TITIK

Beralih kpd yg ke-2 SAHABAT dr dulu aku mmg memerlukan sahabat disisi..sepanjang kehidupan aku selama 24thn ni mcm2 jenis aku temui..ada yg baik, ada yg sekadar nama sahaja..ada yg mempergunakan..pelbagai lg lah...tp aku xpernah menyerah
kerana bkn mudah utk mengenali hati budi manusia..berbuat baik tidak semesti dibalas baik..berbuat jahat lg lah..digalakkan!!aku taw ada diluar sana yg ikhlas hendak bershbt dgn aku..cuma keadaan tidak mengizinkan..mungkin takdir sudah tertulis..jarak masa kehendak dan lain2..semua tidak menyebelahi...mungkin kerana salah aku juga...aku terlalu memberi & mengharap kpd shbt!! aku taw setiap yg berlaku ada hikmahnya..adakah ini pembalasan utk aku krn hingga saat ini aku tidak mempunyai sahabat sejati yg aku boleh banggakan..Bila mengenangkan semua ini...aku tidak lg peduli...ada shbt or tidak...kdg2 aku lebih rela tiada org mencari aku..aku lebih tenang dirumah...bersendirian tidak bermakna no life!! cuma aku senang dgn keadaan ini...aku tidak perlu pk & mengambil berat ttg org lain!! tp bila shbt dtg mencari aku tidak dpt mengelak sbb aku bukan insan yg KEJAM!! aku lemah...aku tidak mahu shbt b'prasangka buruk terhadap aku! biarlah aku ada utk shbt wlpn shbt tidak ada utk aku!!...
=)

No comments: