Sunday, September 26, 2010

S.a.j.e. S.h.a.r.e.~!!

ni 1 lg cite yg aku ingin kongsi pd pembaca sekalian..klu ada la..ahakz..cite ni ttg salah sorang shbt baik aku ketika di kolej dulu...tp dia benti kolej sebelum bermula semester 4, katanya tidak berminat lg..aku sudah puas menasihati akhirnya aku menghormati keputusan dia...tiada guna memaksa jika hati tidak rela...setelah benti dia smbung pelajaran di sebuah kolej automotif kot..xpasti la..yg aku pasti dia blaja psl mesin2 ni...bidang yg dia suka..siap dia kata dpt dekan setiap sem...then sempat lg dia menghargai aku..gara2 aku pernah mengajar dia matematik lu...alhamdulillah...

Berbalik kepada cerita yang ingin aku kongsikan...pd hari raya ke-3 dia ada call aku dlm kul 2pg...so aku bergayut ngan dia hampir 1 jam lebih...dia ckp dlm bnyk2 kwn kolej tu aku sorang je yg dia slalu contact..dia wat facebook pun sbb nk cari aku...sbb da lost contact gara2 handphone dia dicuri...alhamdulillah silaturahim bersambung lagi setelah sekian lama terputus hubungan..so dlm conversation aku ngan dia tu...dilahirkan rasa kecewa la..dia kata dia xkesah apa org anggap psl dia..dia xboleh ubah tanggapan org...dia juga bilang klu boleh dia nk hilang shj dr mata kwn2 kolej..so aku paham perasaan dia...kata2 dia tu wat aku serba salah gak..sbb aku sendiri pun jarang contact dia walhal dia slalu call aku..aku juga merasa spt apa yg dia rasa...aku juga pernah ingin melenyapkan diri dr kwn2 kolej...aku rasa seperti tersisih sgt...pdhal masa zaman kolej dulu melekat cam gam UHU..mcm2 kongsi bersama...tp itu lah realiti kehidupan...tiada yg berkekalan...aku ada juga nasihati dia supaya bersabar..lgpun xmati pun xde org ingat kita..janji kita jalani hidup dgn baik...rakan sekerja kan ada...alhamdulillah dia sudah bekerja di Melaka..dia ada mengajak aku kesana bekerja..insyaallah klu ada rezeki, aku teringin juga..
merasa dunia Melaka pula..hehehe

So moral of the story...teruskan kehidupan..kwn2 silih berganti..yg penting hati kita...jika kita menghargai persahabatan tu..xkira la jarang contact or xpernah contact..kita pasti menerimanya dgn hati terbuka..well dunia ni kecik shj...1 hr nnt pasti bersua..masa akan mengubati segalanya..jalani hidup dgn gumbira..
=)

No comments: