Friday, November 12, 2010

D.i.s.k.r.i.m.i.n.a.s.i. l.a.g.i.~ !!


Mmg tidak dapat diNAFIkan lg
DISKRIMINASI mmg menjatuhkan !
seperti lagu BUNKFACE - Situasi .

"Diskriminasi menjatuhkan aku,
reputasi kini menjadi bisu,
dan aku, ku layu ooo disitu,
mengharapkan sesuatu yang baru,
itulah impian aku.........."


Aku dah pernah post entry 'diskriminasi' & guna lagu yg sama .
tp itu pasal perhubungan sesama manusia .
kali ini ia melibatkan kerja pula .
setelah seminggu aku mencari kerja
sampai skrg belum nmpak hasilnya .
bila aku masuk bertanya dgn nada yg begitu sopan
"GOOD AFTERNOON, do u have any vacancy available?"
nak taw apa jwpn dia "sorry full already!"
padahal dia letak dpn2 pintu masuk
"NOW HIRING or VACANCY AVAILABLE"
aku nak je sound tepek dpn muka dia
"klu da FULL napa ko letak lagi advertise tu BODOH!"
aku xpasti la adakah ini disebabkan RACIST!
atau rupa paras aku yg HODOH ni
kira tak layak la aku nk bekerja kat situ !!
mmg BODOH la manusia itu .
Aku ni ada la pengalaman jugak walaupun xseberapa .
Aku ni reti jugak nak speaking LONDON !
Aku pandai main COMPUTER . aku terrer FB [ haha ]
sayangnya semua itu tidak pantas lagi didunia ini .
tahlah . SAKIT JIWA !
setiap kali aku pergi interview atau cari kerja .
slalu yg dapat mesti ada rupa paras !!
wlpn dia BISU xpndai nk berkata janji dahi licin .
Mungkin muka spt aku ni sesuai kerja cuci tandas gamaknya!
or angkat bata . jd buruh !!
aku xtaw la nk kata apa lg . i'm SPEECHLESS!
maybe i hv to take another step to get a job!
[ sleeping with the boss ] hahaha!!
arghhh whatever !
xdpt kerja menganggur je la..
tadah besen tggu duit gugur dr langit !!
kau mampu? haha
hmm

No comments: