Wednesday, September 2, 2009

13.t.h. R.A.M.A.D.H.A.N.~!!

Pejam celik pejam celik dah masuk ramadhan yg ke 13...rasa cam semalam je br b'puasa... mungkin sbb b'kerja so masa b'jalan dgn pantas tanpa kita sedari...so hari ini aku b'cuti...dapat la aku m'hilangkan kepenatan yg melanda diri...dpt tido dgn puas...wlpn kul 9.50 a.m aku bgon... kire ok la klu keje kul 7.45 @ 8 da kene bgon...nk basuh baju sblum pergi kerja...aku basuh hari2 kot... k la forget bout it...aku nk cite psl menda lain...mungkin entry hari ni lbh pjg dr biasa..wlpn topic 13th ramadhan tp it's still ttg aku...hari aku!! btol x?? so aku mulakan cite diperenggan baru la ye..

Semenjak 2 menjak ni aku asik m'dgr lagu STACY "pakai buang"..best la jugak..rancak..ley menari. hahaha...tp bila diamati lirik2 tu...aku t'fikir ttg diri ini yg juga m'jadi alat mainan bg sesetengah manusia... aku alat yg boley dipakai buang...bile nk, pakai..xnk buang je la..tp aku ISTIMEWA dr yg lain...setelah dibuang aku STILL boley dikutip & dipakai semula...aku pun xtaw kenapa aku ni jenis xb'kire..kita kn boley taw sapa yg m'gunakan kita, sapa yg anggap kita spt barang ley pakai buang!!!Tp aku still beri mereka peluang m'permainkn diri ini...mmg kelemahan aku mudah memaafkn..mudah menerima. setia jujur ikhlas amanah... sifat2 tu sume memakan diri!! kdg2 aku rasa mau jd lebih kejam je...tp naluri ini mengatakan tidak...LEMAH!!! LEMAH!!! What should i do?? penat daa..aku sentiasa m'beri yg t'baek tp tak pernah cukup.. apa lg yg mereka mahu...handsome??? kaya raya?? bakat??? mmg aku xde..bukan dieorg xtaw..if x suka blah la dr hidup aku..!! watpe cari aku lg!! aku xminta apa2 pun dr korang...juz being fair!! bhs melayu nya "ADIL"...ok la.."SELAMAT BERPUASA"...

-------------------------------BERSAMBUNG------------------------

hari ini aku off day...aku da mention mula2 td...so arini aku bgon tido..mandi...on tenet...kul 12++ aku masuk toilet balik basuh baju mandi lg...jemur baju..siap2 mau keluar...tggu membe aku plak basuh bj...siap2..dlm kul 3 br gerak..mula2 hujan..seb bek berkat doa org ramai hujan mula reda. So kitaorg gerak ke klcc...tujuan dia adalah tuk byr bil internet je...& rancangan awal mau pergi bazar ramadhan kampung baru naek tren..tp tiada pas tren so g la naek moto..puas aku pusing sekitar situ cari signboard kampung baru...xjumpa2...2 kali gak aku pusing area klcc tu...kn kampung baru ngan klcc xjauh...mslh signboard xde..da puas pusing2 xjumpa..kitaorg pun wat kptsn balik je..time tu da kul 5...so smpai kat umah, ada bazar ramadhan..kire ok la besar die.. puas ati la tgk juadah kat situ..tp aku cuma bli nasi dagang je...air aku bli air kotak laici yg besau tu...aku xbli pun dessert ke apa ke..tah la..klu ikut nafsu..mcm2 aku nk bli...coz kuih2 die sume menyelerakan..tp xtaw la rasanya kn...tp aku dpt tahan nafsu aku..alhamdulillah... jimat duet... knp setiap kali g bazar ramadhan aku jd rambang mata..aduhhh...seb bek dpt tahan..huhuhu.. k la...hope u oll enjoy ur bukak pose td...hmm esok keje..mlsnya.. hahaha..k la..bye!! muahahaha

No comments: