Tuesday, September 1, 2009

11.t.h. R.A.M.A.D.H.A.N.~!!

Sekali lg hujan turun membasahi bumi dan m'buatkan aku terasa berat utk bangun tido & pergi kerja.. Hujan yg turun dgn lebat melambatkan aku ke tempat kerja dimana aku perlu menaiki bas & tren...selalunya kn naik motor...so sempat la nk update blog pg2 sblum gerak ke tmpt kerja.. tp hari ini mcm org gile aku b'lari2 dlm hujan...seb bek bley "kautim" dgn supervisor..! Die sign punch card aku...alhamdulillah..hope pihak management terima tanpa bnyk soal la..amin~!! So hari ini boring gile kat tmpt keje...ramai cuti..ramai m/c coz hujan lebat melanda..bukan sume pakai kete! Ramai yg naik pengangkutan awam..if bas jemput depan rumah xpe jugak...ni kene jalan keluar @ apa2 je lah...da basah...hahaha.. aku xsalahkan hujan..hujan itu kn rahmat...tp itu la, bak kata pepatah "Sediakan payung sebelum hujan"..maknanya jum kita bli payung! wahahahaah.. Sepnjg bulan pose ni bibir aku sentiasa kering...nampak kesan2 putih ditepi2 bibir..aku t'paksa b'kumur & m'basahi bibir supaya tidak luka...kot la!!

Hari ini aku b'buka dgn Nasi Kerabu pula...aku pun da xtaw nk b'buka apa...asik2 Nasi Kerabu, Nasi Dagang..2 menu tu je..aku terasa nk makan Nasi Minyak laa..ada jual kew?? X perasan plak. Yg ada Nasi Ayam..Nasi Kukus Ayam Dara pun xpernah try...coz rm6! Mahal dow..hahaha. kene la jimat..org bujang katakan..!! gaji pun xdpt lg...Lg aku terasa nk makan bubur lambuk...& Kuey Butir Nangka..Aku xtaw la kat KL ni panggil apa..lain tempat lain la nama kuey nya..ye idok?? Klu kat Kuantan da lama aku wat je sendiri..bli tepung pulut br brp hengget, 1 famili bley mkn siap hantar kat jiran kiri kanan lg...hmm xtaw la nk ckp pe lg..btw aku nk ajak kalian beramal jariah dibulan ramadhan nie spt menderma..!! Dlm erti kata lain jgn kedekut..wat la yg t'mampu coz ada balasan die satu hari nnt...cuma cepat @ lambat je...ok la.."Selamat Berpuasa"....

p/s:- Met Tun Dr Mahathir at Suria KLCC~!!

No comments: